Pages

Sunday 17 February 2019

Penapis Air Outdoor vs Indoor, Atau Dua-Dua Sekali?



Ada pelanggan tanya kami, perlu ke beli kedua-dua penapis indoor dan outdoor ni, atau satu sahaja dah cukup? Sebenarnya, jawapan kepada soalan ini bergantung pada keperluan dan kemampuan anda. Kami tiada jawapan yang 100% betul untuk soalan ini, tapi kami boleh bantu anda buat pilihan berdasarkan beberapa keadaan seperti di bawah:

Penapis Air Indoor Sahaja


Kalau nak beli salah satu penapis air sahaja, biasanya orang akan pilih penapis indoor ini, sebab bukan setakat dapat air bersih, tetapi juga dapat memudahkan rutin harian seperti memasak, bancuh susu anak dan sebagainya dengan adanya air sejuk dan panas.

Siapa yang perlukan penapis air indoor sahaja?

Penduduk rumah apartmen, kondominium dan sebagainya
Sebab rumah high-rise memang tak boleh buat pemasangan penapis air outdoor, jadi cukuplah dengan penapis air indoor yang dapat memudahkan kerja anda.

Perlukan air bersih yang boleh terus diminum
Sangat memudahkan urusan harian, tak perlu lagi masak air, panaskan air, sejukkan air. Nak masak Maggi pun dah tak perlu hidupkan api.

Suri rumah yang sibuk
Tahun 2019 ini, suri rumah pun sudah sibuk dengan business online dan sebagainya, oleh itu jika ada penapis air indoor ini memang sangat membantu. Kurang sikit stress dalam menguruskan rumah tangga!

Pada pendapat kami, penapis air indoor ini hampir wajib untuk setiap rumah di zaman moden yang serba pantas ini!

Penapis Air Outdoor Sahaja


Mengikut kajian yang kami telah lakukan, kualiti air yang disalurkan ke rumah anda akan diperiksa oleh pegawai bertugas setiap hari. Jadinya, insyaAllah air yang ada tu dah cukup selamat untuk digunakan. Cuma kadang-kadang, terlepas juga air karat, kotor dan sebagainya ke rumah kita. Saya percaya semua orang ada pengalaman dapat air kuning ni. Tak pasal-pasal, tengah basuh baju putih, baju pun jadi kotor.

Fungsi penapis air outdoor ni, untuk pastikan anda dapat air bersih untuk semua kegunaan, bukan setakat minum je. Boleh juga guna untuk masak, untuk mandikan anak-anak, basuh pinggan, basuh kereta, air kolam ikan pun confirm lagi suci bersih bila guna penapis outdoor ni!

Siapa yang perlukan penapis air outdoor sahaja?

Penduduk kawasan yang selalu terjejas dengan air kotor atau kuning
Kalau rumah anda selalu dapat air kuning, eloklah guna penapis air outdoor ni! Takdelah terperanjat kadang-kadang lepas tadah air tengok-tengok hitam dah air dalam baldi tu.

Orang yang masih rajin masak air panas guna cerek
Takde masalah pun kalau anda nak guna cara lama ni. Cuma kebanyakan orang sekarang malas (baca: sibuk) sebab itulah ramai yang beli penapis air outdoor dengan indoor sekali!


Penapis Air Indoor + Outdoor


Pilihan ini terbaik kalau anda nak dapatkan air bersih, sihat dan tak kuning. Bukan itu sahaja, bila anda beli dua-dua sekali, anda akan dapat air sejuk dan panas yang bersih dan sihat. Ready to drink! Keluar duit sekali je. Percayalah cakap saya, lepas anda dah beli penapis air ni, mesti anda akan rasa hidup anda sangat mudah. Sesekali takde penapis air, rasa macam banyak sangat kerja kena buat. Kalau tak percaya, cuba lah tanya beribu-ribu pelanggan kami yang lepas.